Wednesday, February 13, 2008

دخولـــــــــى الى عالــــــــم النـــــــت

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اولا : للتوضيح مش هعلق بعد كده على اى تعليقات مش معروفة باسم مين
ثانيا:انا مليش اعداء ولو ليه ربنا بيخلصنى منهم على طول
ثالثا: انا معرفش حد من جنوب الوادى هههههههه
رابعا: اسفة للتأخير والله بس الجهاز اصلا بقاله فوق اليومين فى العناية المركزة وكنت بظبته
وان شاء الله كل اللى وعدت بيه هنزله وهكتبه زى ما اتفقنا
خامسا: ان شاء الله هتكلم عن دخولى للنت بشكل عادى والمرة اللى بعدها هتكلم عن النت والموبايل
والحاجات اللى بتسبب للخلق فيها من مشاكل ملهاش حصر
تــــــــــعالوا بقى وشوفوا الكلام اللى هقوله ان شاء الله النهاردة
انا اصلا مليش فى موضوع النت ده حتى لما دخلت المنتدى والجروب
الناس حست انى مش بعرف احط عنوان يدل على المضمون وده اتعلمته بممارسة الدخول على النت وكلامى مع الناس
تقريبا بداية دخولى كان من شهر رمضان الكريم فى سنة رابعة ادارة سمعت ان فى من دفعتنا فى منتدى بيتجمعوا
ويتكلموا قولت طيب ما اشترك وادخل واتكلم هو حد هياكلنى يعنى
فدخلت وانا بتكلم فى المنتدى كنت بحسب شخصية معينة بتحدث معاها فحبيت اشوف طريقة الكلام
فلاقيت توقيع اسطوانة عليها كش ملك تقريبا
فسالت عن معنى الاسم لانى استغربت التوقيع وفى نفس الوقت بحسب ده الشخص اللى معانا فى ادارة
المهم مرتاحتش الا لما فضلت اقرأ الكلام القديم ليهم ففى كلمات دلت انه مش الشخصية دى
دى شخصية تانية خالص هههههههههه
قولت انا كده كده فى السليم لانى بكتب فى المنتدى وبرد على كل الخلق شىء طبيعى
وطبعا ماكانش عندى ميل عملت ايميلين زى بعض ووالله مش انا اللى عملته ده واحد زميلى عاملهم ليه هدية كده
اظاهر صعبت عليه انى مش بفهم فى النت فجبر بخاطرى
بدأت بقى رسايل خاصة تهل وانا مليش فى الحوار ده اللى طلعت اعرفها وصاحبتى واللى معرفهاش واللى معرفهوش
المهم انا كنت عادى بس حقيقة انا كنت بخاف من خيالى وده بقى اللى محدش يعرفه انى ممكن اكلم اى حد وامثل انى متنرفزة وانا هاكلك
دلوقتى ههههههههههه بس طبعا من داخلى فار مرعوب
الاحساس ده كان بيجيلى مع كل رسالة تتبعت ليه او شخص بنت او ولد يكلمونى
وتقريبا الكل بنات وبنين ضافونى ماعدا شخص ضفته بنفسى
انا طبعا الحمدلله رب العالمين بحب الناس جدااااااا واجتماعية خالص يعنى ببارك واهنى بنجاحهم خطوبتهم زواجهم
ولو عندى معلومات ببعتها فى رسايل خاصة والاقربون اولى بالمعروف يعنى لوحد لاقيت معاملته كويسة
ببعتله او ببعتلها احنا اخوات مفيش فوارق
وكذلك لما بسال حد عن شىء وكده
بس الخوف كان من كتر تعاملى مع الناس بكثرة يتفهم غلط وحصل بالفعل مع ناس كتير
بس على رأى زميلى محمد عبد النبى كل واحد مختلف عن التانى فمعقولة علشان انا مختلف هوصل لكل
واحد ان دى طبيعتى
طبعا كان مستحيــــــــــــل
والنت مشكلة كبيرة ولا بعرف شعور اللى قدامى ياترى متنرفز ياترى فرحان ياترى زعلان
بس حقيقة ......النت عالم كبير زى البر والبحر والجو عالم ملهوش اول من آخر ولا آخر من اول بس شر لابد منه
على فكرة انا مش بسعى علشان يكون ليه اسمى لالالالالالالا مش هبة سيد اللى لماتحب تبنى لنفسها اسم يبقى من خلال النت
وده مش قلة تواضع منى لا ولا كبرياء بل حقيقة يجب ان يدركها الجميع
انا من الصغر وانا معروفة باسلوبى وشكلى وطبيعتى المختلفة ناس كانت بتقولى انتى خمس شخصيات فى بعض
وناس تقولى الصدق مش لازم يكون مسلكك فى كل شىء عشان تعيشى
بس انا بحب اكون على طبيعتى وده يمكن اللى جاذب نحوى ناس كتير واتعرف بسرعة مش اكتر
صدقونى لو حد اتعامل معايا شخصيا هيقول مش ممكن البنى آدمة دى يكون ليها اعداء
معلش للاطالة هكمل المرة الجاية
كلاكيت تانى مرة
ومع السلام عليكووووووووو
هبة سيد