Saturday, May 31, 2008

الحب بهدلة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ازيكم عاملين ايه؟؟؟؟؟وايه اخبار الحياة معاكم؟؟؟؟
-فى الاول احب اتأسف جااااااامد جدا للناس اللى بدفعتى انا بجد فى ناس ضافتنى من بعد افطار الجروب

وحفلة التخرج ومكلمتهومش بس بجد العدد مع كمان مش بفتح كتير البعض اتضايق او مل ومسحنى من القايمة

فربنا يسهل واعتذر للناس دى بنفسى

-طبعا بشكر كل فرد ونفر دخل وزار المدونة من كل الدول فى انحاء العالم واللى كرر الزيارة للمرة التانية

والتالتة على التوالى للمتابعة

- بالنسبة لموضوع التعليقات انا حبيت اريح دماغى شوية من الناس اللى بتتدخل عشان تعكر دمى وطبعا لان الباقى

ملهوش ذنب فقفلت التعليقات وحطيت الجيميل اللى يحب يعلق يرسل على الجيميل وانا تحت امركم فى اى وقت

- انا كنت هكتب البوست بالانجليش نتيجة لان فى زوار عجبتهم المدونة كشكل ومضمون لكنهم عشان اجانب

فمقدروش يفسروا كل الكلام بس هحاول اكتب كده وكده مع بعض وفقرات لانى مش محترفة انجليش يعنى

-الحمدلله دلوقتى بحاول اعلم نفسى اكتر من لغة الى جانب اللغة الانجليزية وبشوف كام حاجة كده وربنا ييسر الحال

موضوع النهاردة بقى صغيوووووور خااااالص
واضح من اسمه جامد المضمون بتاعه وبصراحة انا كتبته نتيجة للمشاكل ولتهدئة النفوس
الحب بهدلة ااااه بس مش كل الحب كده ........لييييييييه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يعنى فى واحد محترم يحب واحدة محترمة النتيجة هتكون جوازة سعيدة ومحترمة طول العمر
لكن لو واحدة محترمة حيبت واحد مش محترم اكيد النتيجة هتبقى بهدلة
وهو ده من وجهة نظرى الحب بهدلة نتيجة لعدم الاختيار الصح لشريك الحياة وكمان الكل بينظر
للمظهر مش الجوهر
فى مشكلة محندقة جت لى واحد متجوز واحدة بقاله سنة اللى يضحك بصراحة انه اول يوم فى شهر العسل
خلع اللى فى رجله وقام ضاربها حتت علقة هههههههه واللى بيضحكنى انه ضربها لسبب هايف جدا جدا
قال ايه حضرتها ولعت على اللبن وسيبته قام اللبن فار عادى يعنى مخدتش بالها
لا حول ولا قوة الا بالله
ياجماعة ربنا رحيم وجعل بين الزوج والزوجة المودة والرحمة مش موضوع انك تضربها فى اول الجواز
او فى اخره او فى نصه
يعنى فى حاجة اسمها احترام للنفس واحترام للاخرين لو احترمتها اكيد غصبن عنها هتجبرها انها تحترمك
يعنى ربنا الرحيم بيرحم وانت عبد ولا روحت ولا جيت معندكش رحمة
عاوز تعاقبها عاقبها بالادب
ربنا يهدى الجميع
فى مشكلة برضو جاتلى ودى عاشر مشكلة وعلى نفس الشخص بجد انا اتخنقت هو اظاهر كان عامل ابونيه
فى المدرج وانا ولا واخدة بالى
واحدة بعتت ليه بتقولى زميل بحبه ويبص لدى ولدى ومش عارفه راسى من رجلى معاه
استناه ولا اتخطب ولا هو بيحب حد
؟؟؟؟؟؟؟
انا معرفش اقول ايه بس
بجد خايفة اظلم الزميل دون ذنب وخايفة يكون الكلام صح
عشان لو صح مش هبص فى وشه كده
وبكده صفحة سوابقه اتمليت عندى
وعامة كا حل يعنى:
يا تنتظريه كمهلة بينك وبين نفسك ومتروحلوش ولا تقوليله بحبك ولا زفت
يجيى هو يتقدم
يا تتكلى على الله وتهدى كده ولا كانك شوفتيه واتخطبى لواحد برقبته
والله انا لو مطرحك وطالما مكلمنيش وموعدنيش بمجيئه يبقى شكرا ودع هواك وانساه
ومين قال ان مفيش رجالة قسما بالله على قفا من يشيل زى البنات بالضبط
سيبيه وصدقينى مش هتعنسى وابعتيلوه ياحلو بانت لبتك ههههههههههههههههه
لا حول ولا قوة الا بالله
انا جيالى رسايل تتطلع الواحد عن شعوره والله
ياجماعة والله والله والله الموضوع مش مستاهل واحد مزعلك ومنكد عليكى متموتيش نفسك عليه يعنى
طالما هو مش باقى عليكى انتهت غيره يفرشلك الارض كراريس:D
وبينى وبينكم الجواز مش املة يعنى
بسم الله ماشاء الله بوست كله تهزيق فى الرجالة هههههههه ربنا يستر
شكل المدونة دى هتتقفل قريب على ايد مين معرفش
بس قلب المؤمن دليله
يلا سلام
هبة سيد والحقيقة الغائبة